Jawan runko saatiin pestyä ja hiekkapuhallettua. Bilteman laitteilla puhallus oli hyvin, hyvin hidasta puuhaa. Puhallustouhuissa meni varmaan n. 4 tuntia..
Hiekkapuhalluksen jälkeen runko puhdistettiin jollain tinnerin tapaisella hardcore liuottimella ja päälle vedettiin mustaa vasaralakkaa kaksi kerrosta.
Maali vedettiin ihan pensselillä, niin vähän se tulee loppupeleissä näkymään osien alta. Jälki ei ole kaunista mutta ei sieltä ruostekaan läpi ihan heti tule!
Moottori saatiin avattua. Miltä näyttää 23 vuotta paikallaan seisonut moottori sisältä?
Helvetin hyvältä!!! Tämä oli todellinen yllätys. Osat ovat kuin uusia ja hyvässä öljykylvyssä. Loistavaa! Koneen sisälle ei tarvitse uusia kuin sähköt ja männät. (...ja tietenkin niiden sylinterejen hoonaus tai poraus.)
Moottorin alumiiniosat kiillotetaan ei nyt uudenveroisiksi mutta sellaisiksi että näyttää hyvältä ilman uskomattomia monen kymmenen tunnin hiomisurakoita. Pahoja naarmuja/lommoja ei siis aleta tasoittelemaan. Kiillotuksen vaihe 1: hionta 1200:lla hiomapaperilla:
Vaihe 2: hiomatahna:
Vaihe 3: kiillotustahna:
...ja tämä pitäisi toistaa vielä 3 kertaa.
Sitten vielä lopuksi maininta uudesta tulokkaasta jonka hankin juuri, paperilla se näyttää tältä:
...ja luonnossa tältä:
Mopo kulkee vähän liian lujaa ja rekisteriin olisi tarkoitus saada. Vakio-osien haalinta on käynnissä :) Tämä ei ole mikään entisöintiprojekti, ainakaan vielä mutta sellaiseksi melko alkuperäisen näköiseksi yritän laittaa. Tunturi Super Sportia on tehty ainakin punaisella, sinisellä, valkoisella ja mustalla tankilla. Minkäs värinen laitetaan? Äänestys sivupalkissa!
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
2 kommenttia:
Pinkki on ainakin nykyään muodissä
Phhh... Äänestys kertoi jo värin. Punainenhan siitä tulee. :)
Lähetä kommentti