Super Sportin vakiokaasutin

Tulipa postissa Tunturiin vakiokaasutin. Eli siis Bing 85/11/101.

Bing 85/11/101
Bing 85/11/101
Kyllä se on pieni!

Laitoin kaasuttimen kiinni ja se sopikin suoraan nykyiseen imukaulaan eikä siis tarvitse metsästää vakioimukaulaa mistään tai kiinnittää kaasutinta millään holkki-, tms. patentilla. Jip, jip! Koneen käynti rauhoittuikin huomattavasti eikä ota enään niin ärhäkkäästi kierroksia. Rykäsin koneen käyntiin taas ilman äänenvaimenninta tuossa takapihalla. Naapurit rakastaa mua varmaan taas vähän enemmän. :)

Tankin väri -äänestys on loppumaisillaan ja punainen ja musta ovat jaetulla ykkössijalla. Tuleeko tasapeli? :/

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tulee nuoruus mieleen! Tuollainen kaasari tuli porattua teknisen työn luokan pylväsporakoneessa tylsällä terällä yhdestätoista kolmeentoista milliin. Kyllä hirvitti tuleeko uudesta kaasarista susi. Moukan tuurilla onnistui ja taas mentiin yhä lujempaa...

Base kirjoitti...

Kyllä! Näitä kaasareita oli joskus aikoinaan ties mihin kokoon porattuina. Kutakuinkin 13mm se taisi olla mihin asti tuon sai porattua. Luisti ei paljoa leveämpi ole.

Kaikista noista vanhojen Tuntureiden vakio-osista saa uskomattomasti tehoa irti pelkästään poralla, viilalla ja hiomapaperilla.

Varmuudella voin sanoa että taitavasti viilatuista vakio-osista kasatun pappatunturin saa kulkemaan ainakin 80km/h :D