
Uusi maalipinta ei ollut mikään paha ratkaisu vaikka tuossa suositeltiin aiemmin laittamaan vain tekniikka kuntoon ja sitten ajoon. Nyt jälkeenpäin kun katselee niin vanha maalipinta oli todella pahasti haalistunut vaikkei sitä aluksi tajunnutkaan. Nyt kaunis(?) valko-kelta-ruskea maalipinta suorastaan pomppaa silmille eikä ole läheskään niin pliisu kuin aiemmin ja samallahan ne tuli nuo ruostekohdat suojattua. Ruostetta löytyikin paljon enemmän mitä ensimmäiset kuvat antoivat ymmärtää. Maalipinnassa on tosin vielä korjailtavaa, esim. tankin vasemmalta puolelta lähti alimmaista keltaista maalipintaa teipin mukana irti, olisikohan jäänyt jotain rasvaisia sormenjälkiä maalipinnan alle. Valumia on myös jokunen johtuen räkivästä ruiskusta.
Opin taas jotain uuttakin: Maalipinnan valumia saa korjattua kohtalaisen helposti hiomalla valuman ensin pois hienolla vesihiomapaperilla (1200 tjsp.), tasoittamalla hiomajäljet ensin hiomatahnalla ja lopuksi hinkkaamalla kiilloustahnalla. Valumajäljet saa näin huolellisesti ja varovasti nysväämällä katoamaan täysin! Maalikerroksen tietenkin pitää olla tarpeeksi paksu ettei hio pohjamaaliin asti. Pari valumaa tankista on näin poistettu eikä siitä enään pysty sanomaan että mistä ne on häivytetty vaikka kuinka yrittäisi etsiä. :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti