Etu- ja takalokasuoja saivat molemmat muutaman lakkakerroksen päälle ja sovittelin paikalleen:
Tein myös "etukatteen". Tuollainen pyöreä lätkä tässä on alunperinkin ollut.
Sopivan kokoinen pallukka freehandissä, tulostimella pihalle ja sitten 4mm vanerista leikkaamaan mallin mukaan:
Liotin vanerinpalasta päivän kuumassa vedessä kunnes se alkoi tuntua taipuisalta. Sitten taivutin levyn kaarelle ja annoin kuivua muotoonsa.
Päälle valkoista maalia muutama kerros:
..ja tarra paikalleen ja päälle lakkaa:
Taakse liimasin epoksilla neljä metallista lenkkiä joista se sitten kiinnitetään etuiskareiden putkiin. Tuohon:
Tankin kanssa on ongelmia. Ensinnäkin hartsikerros sekä muovikitti on haljennut parista kohtaa.
Lisäksi liimasin KTM logon tankkiin hitaastikuivuvalla epoksilla ja se pirulainen valui pahasti kun en huomannut vahtia. Siinä se nyt on ja kovasti kiinni. Hyi miten ruma. No ainakin taas oppi jotain: Muovitankkia EI kannata yrittää pakkeloida ja hitaastukuivuva epoksi tarkoittaa todella hitaastikuivuvaa. Liimaa ostaessani ajattelin että ei kai ylimääräinen työskentelyaika voi pahasta olla mutta kyllä se on. Tästä eteenpäin pysyttelen "normaaleissa" epokseissa.
Siinäpä vielä pyörä lokasuojineen:
Laitoin pyörästä myynti/vaihtoilmoituksenkin kun tuo on vähän turhan iso. Joku 125 kuutioinen krossi riittäisi minulle hyvin. Mikään kiire/pakko ei ole pyörää myydä mutta jos sopiva tarjous sattuu tulemaan niin miksei. 150cc kiinalaista krossia tarjottiin jo mutta välirahasta ei päästy yhteisymmärrykseen.
Tunnisteet
- Autot (9)
- Fix-it (41)
- Jawa/CZ (18)
- Kiinalaiset (2)
- KTM (22)
- Linkki (1)
- PERK**E (8)
- Polkupyörät (21)
- Pura-kasaa (32)
- Sekavat (32)
- Suzuki (7)
- Tee-se-itse (30)
- Tunturi (35)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti