Sivuprojekti: Pyörä äidille

Pistetäänpäs tähän muutama kuva tuosta sivuprojektistakin josta pacmanprojektissa mainitsinkin.

Tämä oli siis lähestulkoon kaatopaikkatavaraa alunperin tämäkin. Maalit lohkeillut pinnasta, 2-3 eri väriä + ruostetta ja paljon. Etuhaarukka oli solmussa kuten myös etujarrut. Etupää näytti siltä kuin olisi autolla ajettu päältä. Tai sitten sillä oli vaan ajettu TODELLA kovaa päin puuta. Renkaita ei ollut ollenkaan, kuten ei ole vieläkään. Nuo (liian pienet) vanteet kuvissa on vaan laitettu alle ettei tarvitse maassa pitää runkoa. Vahinko ettei ole "ennen" kuvaa..



Tässä kuvassa kannattaa kiinnittää huomio rungossa olevaan kantokahvaan joka on hiottu 240, 600, 800 ja viimeiseksi 1200 hiomapaperilla. Tämän jälkeen hinkattu vielä hiomatahnalla ja rätillä aivan kiiltäväksi. 3-4 tunnin homma. Siitä näkee oman peilikuvansa. =D Kuvassa siis aurinko heijastuu siitä, otin tarkoituksella tuosta kulmasta kuvan :P



Tässä rungon etuosan merkkikilpi. "Nymanbolagen ab KOMET Uppsala" Merkki saanut saman käsittelyn kuin KTM:n logotkin. Olisi mukava tietää jotain tuon pyörän historiasta mutta kun ei oikein tuo ruotsi väänny.. Kääntäkääpäs joku mulle toi sivu? Kyl te osaatte.



Runko on ruiskittu violetilla metallinhohtomaalilla. Ei oikein pääse oikeuksiinsa valokuvissa.

Äiti oli kuulemma ostanut jostain rompetorilta 60-lukulaisen lastenistuimen joka on tähän pyörään tulossa laukkutelineeksi. (Ei taida täyttää nykyisiä turvallisuusstandardeja.) Odotan innolla istuimen näkemistä!


Edit:

"In 1961 Nymanbolagen merged with the bicycle company Monark AB in Varberg, Sweden into Monark-Crescentbolagen or MCB."


Tuosta voisi päätellä että polkupyörä on valmistettu vuonna -61 tai sitä ennen. Herranjastas, sehän voisi olla jo yli 50-vuotias!

Ei kommentteja: